Železniční doprava patřila v Česku mezi základní způsoby přepravy zásilek. Jak to vypadá dnes. Je pořád tak zásadní a má stejně neotřesitelnou pozici?
Železniční přeprava byla v minulosti jedinou možností, jak dopravit zásilku do zahraničí. To se ale změnilo. V posledních letech tak železnice vytlačily letadla a další dopravní prostředky. Jak na tom jsou železnice v této době a k čemu se používají?
Železnice na dlouhé vzdálenosti
Přeprava zásilek s pomocí vlaků už není tak běžná jako dříve. Dnes se využívá především k dopravě většího množství zboží na delší vzdálenosti. Stále ale najdeme země, které na železniční přepravu hojně spoléhají. Jde především o Rusko a Čínu, kde je tento způsob dopravy nejvýznamnější. Evropa a USA ale vlaky odsunuly na druhou kolej a využívají spíše silniční přepravy.
Přeprava na paletách je jedním z nejoblíbenějších způsobů. Několik palet ve vagonu totiž obsáhne velké množství zboží, které je pak možné velice rychle přepravit do cíle. Tomu odpovídá i průměrná vzdálenost veškerých tras. Ta se totiž v Evropě zastavila na 1,1 tisících kilometrech.
Přeprava zásilek přímo z podniků
I když to na první pohled nemusí tak vypadat, rozsáhlost a provázanost železničních tras je v Česku výrazně nižší než v případě silnic. A to i přesto, že železnici najdeme v každém menším i větším městě. Velkou nevýhodou je také omezenost mezi výchozím a koncovým terminálem podobně, jako tomu je i u letecké dopravy. Některé velké podniky to ale vyřešily po svém a sami se připojily k železniční síti. Ne každý ale má takovou možnost.
Pokud chcete vaše zásilky přepravovat rychle přímo k zákazníkovi, využijte služeb společnosti Emons. K dispozici budete mít nejen silniční přepravu, ale také železniční. Přeprava palet s pomocí vhodného automobilu nebo vlaku tak nebude problém. Ceny jsou taktéž příznivé. Obzvlášť pokud potřebujete přepravit větší množství zboží.