Přetažení po běhu? Dopřejte svalům úlevu

Běhání patří k nejoblíbenějším sportům dnešní doby. Aby také ne, když k němu nepotřebujete žádné speciální vybavení, stačí si obout tenisky, obléknout tričko, legíny a můžete se vydat na věc. Terén a délku trasy si přizpůsobíte svým potřebám, takže je běhání vhodné opravdu pro každého. Jenže člověk to občas neodhadne a trochu naplánovanou trasu přežene. Jak poznáte, že byste měli zvolnit? Podle bolesti svalů.

Co bolí, to sílí. S touto myšlenkou spousta lidí trénuje. Posuzovat kvalitu běhu podle bolesti ale rozhodně není dobrá cesta. Budete-li trénovat přes bolest, je možné, že si přivodíte nepěkné zranění. Namožené tělo byste měli nechat zregenerovat a bolest svalů (http://www.olfen.cz/bolest-svalu.php) zmírnit.

Kdy dochází k bolesti svalů?

Po lehkém běhu, který odpovídá vaší fyzické zdatnosti, vám stačí pár hodin a pak se budete cítit tak svěže, jako byste se na běh vlastně teprve chystali. Pokud se však rozhodnete jít trénovat výběhy do kopce nebo poběžíte výrazně rychleji než obvykle, je možné, že budou svaly prostě namožené. Nejčastěji bolí lýtka, někdy i zadní část stehen.

Bolest se objevuje zhruba den až dva po výkonu a také několik dní přetrvává. Projevuje se formou otoku, ztuhlosti, pocitem zesláblosti nebo bolením při pohybu. Způsobují to mikroskopické trhlinky ve svalové tkáni a vám prostě nezbývá nic jiného než počkat do jejich zahojení.

Co v takovém případě dělat?

Rozhodně se vykašlete na další trénink, dopřejte svalům den nebo dva pauzu. Pokud to nevydržíte, dejte si jen lehký výklus, rozhodně nehrajte na čas a nevybírejte si zbytečně složitou trasu.

Dobrým pomocníkem pro uvolnění svalů je horká koupel, takže si napusťte vanu a naložte se do ní. Mokré teplo zvyšuje teplotu svalu a s ní i přítok krve, čímž se do postiženého místa lépe dostanou živiny a kyslík, a tak se může rychleji zahojit.

Účinným pomocníkem jsou rovněž různé hřejivé a chladivé masti dostupné v lékárně bez předpisu. Běžcům pomáhá například gel Olfen (http://www.olfen.cz/). Mějte ovšem na paměti, že nejdůležitější je dát si na pár dnů pauzu. Běhání s bolavým svalem by mohlo vést až k jeho natržení a podobným nehezkým zraněním, která by vás z tréninku nakonec vyřadila na mnohem delší dobu.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*